Spieropbouw bij bodybuilders

Spieropbouw bij bodybuilders

Waarom bodybuilders extra voedingssupplementen voor spieropbouw slikken.

Vind hier de beste eiwit producten voor bodybuilders.

Vind hier beste sportdranken.

Als je, als bodybuilder,  hard werkt om je spiermassa te vergroten en dagelijks traint, is het belangrijk om naast eiwitrijke voeding ook voedingssupplementen voor de spieren en spieropbouw te gebruiken.  Je hebt onder andere extra creatine nodig bij explosieve krachtsinspanningen. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor gewichtheffers maar ook voor boksers, sprinters, zwemmers en ander sporten waarbij kracht en of snelheid belangrijk is.  In het geval van bodybuilders is hoogwaardig eiwit het belangrijkst.

Maaltijdshakes voor bodybuilders, topsporters en duurlopers.

Vind hier beste producten voor duursport.

Eén van de manieren om als duursporter, bodybuilder of topsporter aan hoogwaardige eiwitten te komen, is het gebruik van maaltijdshakes. In tegenstelling tot proteïneshakes of proteïnerepen bevatten maaltijdshakes alle essentiële voedingsstoffen.  Ze bevatten dus niet alleen hoogwaardige eiwitten maar ook vezels, vitaminen en mineralen. De eiwitten in deze maaltijdshakes, ondersteunen, net zoals bij proteïneshake, de spieren, zijn goed voor het herstel van een training of wedstrijd en zorgen mede voor een betere spieropbouw. Maaltijdshakes zijn in de regel ook suikerarm. Vaak zijn het alleen de natuurlijke suikers die je vindt in deze shakes voor sporters en bodybuilders. Ideaal bij krachttraining. Deze shakes zijn compleet samengestelde voedingssupplementen maar het is niet zo dat je daarnaast geen andere voeding nodig hebt. In het algemeen wijzen voedingsdeskundigen en artsen op maaltijden met variatie en mogen veel groenten en fruit niet in je menu ontbreken.

Eiwitpannenkoeken voor sporters en met name bodybuilders.

Vind hier beste proteïnepannenkoeken.

Voor de spieropbouw van sportmensen, heb je vandaag de dag vele andere eiwitproducten. Eén van die producten is “sport pancakes” oftewel “pannenkoeken voor sporters”.  Deze eiwitpannenkoeken zijn én een lekkernij en bevatten rond de 30 % hoogwaardig eiwit. Ze kunnen koud of warm gegeten worden en dat maakt het voor sporters en atleten die langer onderweg zijn een ideaal voedingssupplement.  Ook hier ondersteunen de hoogwaardige eiwitten de ontwikkeling van sterkere spieren en zijn ze ook ideaal voor bodybuilders en andere mensen die aan krachtsport of duursport doen.  Zeker in combinatie met proteïneshakes en producten zoals avocado’s, noten, groenten zoals broccoli en spinazie, zijn dit krachtbronnen.  Deze proteïnepannenkoeken zijn bijna niet in supermarkten te koop maar wel in gezondheidswinkels, sportcentra en online. Ook via deze site proteineshakes.nl kan je deze eiwitpannenkoeken online bestellen.

Mineralen en vitamines, ook vegan.

Voor bodybuilders en ander krachtsporters zijn mineralen en vitaminen minstens zo belangrijk als het consumeren van maaltijdshakes, eiwitshakes en proteïnepannenkoeken. Met name de B vitaminen zijn zéér belangrijk. Als je bodybuilder is het belangrijk om regelmatig je gezondheid op tekorten te laten onderzoeken, ook om blessures te voorkomen. Daarbij komt dat voor mensen die professioneel met hun sport bezig zijn, de juiste voeding op een deskundiger manier moet worden afgestemd op de behoefte van de sporter. Niet alleen vanwege de gezondheid maar ook om de sportprestaties te kunnen optimaliseren en bij wedstrijden op het juiste moment “te kunnen pieken”.  Voedingssupplementen zoals vitaminen en mineralen zijn, net zoals hoogwaardige eiwitten, al of niet in tabletvorm of poedervorm voor duursporters en bodybuilders, zéér belangrijk. Er komen steeds meer vegan voedingssupplementen, ook met hoogwaardige eiwitten, vitaminen en mineralen. En… niet te vergeten. Als vegan duursporter of bodybuilders heb je wel de kleinste voetafdruk maar zeker niet de minste sportprestaties!

Share this post

Comment (1)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *